DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE OD 1. 3. 2021
V souladu s ustanoveními § 184a školského zákona pokud z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví není možná osobní přítomnost většiny dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, stanovena:
- povinnost mateřské školy zajistit vzdělávání distančním způsobem pro děti, pro které je předškolní vzdělávání povinné,
- povinnost dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, se tímto způsobem vzdělávat.
EVIDOVÁNÍ ÚČASTI DĚTÍ NA VZDĚLÁVÁNÍ
- Vzhledem k tomu, že pro předškolní děti je vzdělávání distančním způsobem povinné, je nutné evidovat jejich účast na vzdělávání.
- Účast dětí škola posuzuje přiměřeným způsobem podle zapojení do vzdělávacích aktivit v průběhu týdne.
- Děti omlouvejte e-mailem, poté budeme evidovat absenci a dokládat tím důvody neúčasti dítěte na vzdělávání.
Stravování
- Obědy za dotovanou cenu si mohou zákonní zástupci dětí odebírat jako jídlo s sebou v jídlonosičích.
- Děti přihlaste na obědy 3. 3. 2021 emailem u vedoucí školní jídelny: jana.chmelova@zsteskovice.cz či telefonicky: 731 340 304 do 12 hodin. Pro přihlášené obědy si můžete přijít 4. 3. 2021.
- Dětem připravte podepsané jídlonosiče (nejlépe dva na výměnu), které přineste do školní jídelny. Jídlo bude připravené na chodbě při vstupu do ŠJ od 12.00 – 12.30.
PRŮBĚH DISTANČNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO FORMY
- Vzdělávání distančním způsobem může probíhat formou on-line či off-line aktivit
- Off-line vzdělávání – pojmem off-line vzdělávání je označován takový způsob vzdělávání na dálku, který neprobíhá přes internet a k realizaci nepotřebuje ve větší míře digitální technologie. U dětí předškolního věku se jedná především o plnění praktických úkolů využívajících přirozené podmínky dětí v jejich domácím prostředí – tvořivé práce, aplikace znalostí a dovedností v praxi, projekty zaměřené na samostatnou práci dítěte či na rozvoj kompetencí (společná hra, příprava jídla, práce na zahradě, pohyb v přírodě, drobné domácí práce, péče o domácí zvířata, hudební a výtvarné aktivity, vytváření portfolia atd.).
- V předškolním vzdělávání vzhledem k věku dětí není on-line vzdělávání prioritním způsobem, nýbrž má pouze doplňkovou funkci.
- Při vypracovávání úkolů prosím dělejte fotografie dětí, záznamy a nahrávky. Poté nám je zašlete na email. Jde o zjištění, že děti spolupracují.
- Rovněž vás žádáme, abyste nám po námi zaslaném zadání dětem pro distanční výuku poskytli zpětnou vazbu (co se dětem povedlo, nepovedlo, zda je množství úkolů dostačující, připomínky, náměty, návrhy atd.)
- V případě nejasností se neváhejte na nás obrátit.
- Distanční vzdělávání by mělo být založeno zejména na komunikaci učitele a rodičů.
- Děti a rodiče si mohou úkoly a aktivity, které realizují, dokumentovat videozáznamy, fotografiemi, hlasovými nahrávkami, kresbami apod. Vhodné je založit portfolio, které každodenní vzdělávací aktivity dítěte dokládá.
- Velmi důležité je, aby děti dostávaly k úkolům a aktivitám, které realizovaly a plnily, od učitele vždy nějakou zpětnou vazbu – proto vás žádáme o zpětnou vazbu prostřednictvím e-mailové komunikace (katerina.parmova@zsteskovice.cz či telefonicky 737 904 815).
Shrnutí:
- omlouvání absence
- zasílání informací, jak se dítěti při plnění úkolů daří
- zasílání nahrávek, fotografií při plnění úkolů
- zpětná vazba mezi učitelem a rodičem
Děkujeme všem za spolupráci.
V Těškovicích 3. března 2021
Bc. Kateřina Parmová, vedoucí učitelka mateřské školy